Kisfilmek az életünkből- Kirándulások 2017

2021.04.18

K I R Á N D U L Á S A I N K    -   2017

Filmes sorozatunk legújabb filmjét ezen a linken találjátok meg:

A kisfilmhez Hajnal Irén a kirándulások szervezője és idegenvezetője készített összefoglalót.

Békéscsaba Munkácsy emlékház:

Nagy magyar festőnk Munkácsy Mihály születésének 150. évfordulója alkalmából

1994-ben nyitották meg Békéscsabán a festő emlékházát.

Munkácsy gyermekéveit és ifjú házas éveinek egy részét töltötte Békéscsabán.

Műterme is volt a városban és több képet is festett itt.

Az emlékházat egy klasszicista stílusú jellegzetes kisnemesi vidéki kúriában rendezték be eredeti bútoraival, használati tárgyaival.

A házban ismerkedtünk a festő munkásságával, életének eredeti dokumentumaival, s megcsodálhattuk az itt kiállított összesen 21 alkotását.

A korhűen berendezett emlékházban átfogó képet kaptunk a 19-20. századforduló számunkra már távoli, érdekes polgári világáról is.

Gyula:

Gyula városa, az egykori vármegyeszékhely a Körösök erdős-mocsaras vidékére épült. Műemlékei, virágos utcái, csodás parkjai és messze földön híres gyógyfürdője napjaink egyik leglátogatottabb turisztikai helyszínévé tették.

A lépten-nyomon díszlő csodás virágok a város kertészeti hagyományait hirdetik és dicsérik.

Mocsárral körülvett, téglából épült várában raboskodtak az aradi vértanúk közül kilencen – köztük a gödöllői születésű Török Ignác is.

Felújított Almássy kastélyában különleges, egyedülálló módon láthattuk hogyan dolgoztak a szolgálók- szobalányok, szakácsok, mosónők.

A város híres szülötte Erkel Ferenc emlékét őrzi a németváros régi iskolájában berendezett emlékmúzeum.

Hangulatos Százéves cukrászdában eredeti, korhű berendezések között kóstolgattuk a sarokházat, a krémest, nyalogattuk a finom fagylaltokat.

Ám megízleltük a világhírű finom gyulai kolbászt is.

A kastély parkjában kialakított sok medencés, pazar gyógyfürdő pedig hazánk egyik legszebb fürdője. Gyógyhatása messze földön híres.

A két Körös összefolyásánál, a város kedvelt kirándulóhelyén Szanazugban hajókáztunk az idilli szépségű, kristálytiszta vízű Fekete- Körösön.

Reggelente a Körös-csatorna partjának zöld gyepén, a vízbe bókoló szomorú füzek alatt hápogó vadkacsák társaságában lelkes tornatanáraink vezényletével tornáztak még lelkesebb tagjaink a járókelők méltó csodálatára.

Utunk sikerességét bizonyítja: ez évben kétszer is felkerestük ezt a szép kis várost.

Liszt Ferenc repülőtér:

A repülőtér új nevét a régi Feri-hegyi helyett 2011-ben kapta a zeneszerző születésének 200. évfordulója alkalmából.

Napjainkban hatalmas személy- és teherforgalmat bonyolít, évente mintegy 16 millió

utassal.

Csoportunk alapos, izgalmas vizsgálat, igazoltatás után léphetett be a reptér területére. Többeknél megszólalt a sípoló jel, s bizony keresgélhették mi okozta ezt az izgalomra okot adó hangos jelzést.

Szakavatott helyi vezető mutatta be a leszállópályákat, a géptípusokat, az irányítótornyot, a reptéri tűzoltóságot.

Láttunk éppen le- és felszálló gépeket, ki-beszálló utasokat. Legérdekesebb volt az éppen akkor, előttünk landoló, az arab emírségből érkező 350 személyes légi busz látványa.

Az izgalmas látogatást a későbbiekben követte egy múzeumi látogatás, ahol a nemrég még közlekedő TU 104-es gépbe is bemehettünk, sőt beülhettünk, megcsodálhattuk műszerekkel telezsúfolt pilótafülkéjét.

Reptéri látogatásunk egy igazán különleges élmény volt nyugdíjas csoportjaink számára.