Élménybeszámoló - Pannonhalmi kirándulás

A Gödöllői Kertbarátok Köre szervezésében 2021. június 24-én, csütörtökön kiránduláson voltunk Pannonhalmán. A Honvédségi nyugdíjas klubból 9 fő volt ott. Kicsit féltünk a kánikulától, de a légkondicionált buszban és a megtekintendő helyeken nem volt melegünk.

Az M0-ás autópálya szokásos torlódása miatt a tervezett érkezéshez képest késtünk 1 órát, ezért a Pannonhalmi levendulás megtekintése meglehetősen rövidre sikeredett.

Ezután az étterembe mentünk ebédelni, ahol finom és bőséges ebéd várt minket.

Ebéd után néztük meg a több mint 1000 éves apátság nevezetességeit. Az idegenvezető hölgy először kívülről mutatta be az erődítményként is működő apátság épületeit és mesélte el a történetét. Ezután a templom belsejét néztük meg, majd a könyvtárral folytattuk. Sok szép fényképet tudtunk csinálni.

Pannonhalmáról Mórra az Bozóky pincészetbe mentünk. Itt a tulajdonos hölgy mutatta be először a borkészítés hagyományos eszközeinek múzeumát, majd a pincéket néztük meg. A pincékben olyan hűvös volt, hogy néhányan még fáztak is. A pince után borkóstolás következett, "szigorúan tudományos alapon".

Jóval este 7 után indultunk haza, de a nyári napforduló közelsége miatt még mindig napsütésben. Nem sokkal alkonyat után érkeztünk Gödöllőre, kicsit fáradtan, egy jól sikerült, élményekben gazdag kirándulásunk volt.